
Sekvencia
Sekvencia je najčastejšie používanou štruktúrou v programovaní. Je tvorená postupnosťou jednotlivých zložiek, ktoré spolu predstavujú jeden celok. Použijeme ju, ak sa majú príkazy vykonať za sebou v poradí, v akom sú zapísané, t. j. príkaz za príkazom (sekvenčné vykonávanie príkazov je základnou vlastnosťou všetkých počítačových programov). Sekvencia je tvorená jedným alebo niekoľkými krokmi, ktoré sa vykonajú práve raz.
Jednoduchým príkladom sekvencie je napríklad kreslenie obdĺžnika, ktorému môžeme upraviť hrúbku a farbu pera a farbu výplne pričom príkazy sa vykonajú jeden po druhom (viď obr. 25 z kapitoly Grafická plocha).

V prvom kroku sa zmaže obsah grafickej plochy bielou farbou, v druhom kroku program nastaví farbu pera na modrú, v ďalšom hrúbku pera na 15 a následne nastaví farbu štetca na červenú. V poslednom kroku vykreslí na grafické plátno obdĺžnik s danými súradnicami. Po vykonaní všetkých príkazov program skončil (obr. 26)