
Neriešené príklady

- Vytvorte nový projekt. Do formulára vložte tlačidlo, ktoré vypíše text do grafickej plochy "Dobrý deň. Vitajte!". Toto tlačidlo premenujte na Pozdrav.
- Vložte druhé tlačidlo, ktorého úlohou bude mazanie grafickej plochy bielou farbou a pomenujte toto tlačidlo Zmaž.
- Pomocou komponentu Label vložte do formulára otázku "Ako sa máte" a k nej vytvorte adekvátne odpovede, ktoré sa zobrazia pomocou tlačidiel (napr. Dobre., Zle., ...) Do procedúry Button1.Clik (predpokladajme, že ide o odpoveď Dobre.) vložte také príkazy, aby sa po stlačení tlačidla zobrazil "smajlík" (napr. obr. 31), pričom využijete grafické príkazy, ktoré ste sa doteraz naučili.
- Podobne postupujte aj pri ďalších odpovediach (Najmenej 3).
- Pomocou príkazu Ellipse nakreslite 5 sústredných kružníc (obr. 32).
- Pomocou príkazov MoveTo a LineTo nakreslite 3 ľubovoľné trojuholníky. Každý z nich bude inou farbou a bude mať iný štýl čiary.
- Do formulára vložte tlačidlo, ktorého pomocou zatvoríte bežiaci program. Pomenujte ho Ukonči.

obr. 31

obr. 32